Wiedźmin 3: Dziki Gon – kilka konkretów
Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon zbliża się wielkimi krokami. Wydarzenie to, jak prawdopodobnie już wszyscy wiecie, będzie miało miejsce 19 maja. W międzyczasie użytkownik forum wiedźmina o pseudonimie Shavod przygotował paczkę mniej lub bardziej potwierdzonych informacji dotyczących tej gry, na tyle wartościowych, by pochylić się nad nimi parę chwil.
Zacznę może od ekwipunku, którego tym razem ma być dość dużo. Bronie odnajdywane przez nas w trakcie rozgrywki będą wymagały osiągnięcia przez naszą postać odpowiedniego poziomu rozwoju. Uzbrojenie wykorzystywane przez nas w trakcie walki ma się zużywać (np. obrażenia zadawane stępionymi mieczami mają być minimalne), więc regularne odwiedzanie rzemieślników (lub być może własnoręczne naprawy) stanowić będzie konieczność. Gra więc nie powtórzy gafy poprzednich części, w których kwestia przedmiotów wydawała się potraktowana po macoszemu.
Bardzo rozbudowane wydaje się również drzewko rozwoju postaci, będzie ono podzielone na 4 bądź 5 gałęzi. Każda z nich ma posiadać 5 poziomów rozwoju, w których znajdziemy po pięć umiejętności na poziom. Dodatkowo każdą zdolność naszej postaci będziemy mogli ulepszyć 3 lub 4 razy. Daje to w sumie 300 – 500 skilli, ilość ta wydaje się całkowicie wystarczająca by dość długo cieszyć się z samego levelowania postaci.
By użyć posiadanych przez naszą postać umiejętności będziemy musieli przenieść je do oddzielnego drzewka aktywnych skilli, ponadto aktywacja kilku umiejętności z tej samej gałęzi ma potęgować ich działanie. Przewidziano również 4 sloty na mutageny, które będą miały wpływ na działanie umiejętności. Rozwiązanie takie kładzie większy nacisk na przygotowanie do walki i modyfikacje jej stylu w zależności od przeciwników, z jakimi mamy się zetrzeć (Shavod dla przykładu podaję aktywację Igni z perkiem topienia zbroi w sytuacji, gdy atakują nas ciężkozbrojni rycerze).
Sztuczna inteligencja zarówno naszych przeciwników, jak i sojuszników ma stać na światowym poziomie. Gdy zdecydujemy się na walkę z dystansu, wrogowie będą chować się za tarczami wyłapującymi nasze strzały. W przypadku boju z grupą napastników mają się oni rozdzielać, tak by otoczyć naszą postać i uniemożliwić jej ucieczkę. Ponadto twórcy postanowili pójść o krok dalej, zawierając w grze pewną formę realizmu – przykładowo zabijając herszta bandy rabusiów, istnieje szansa, że reszta z nich będzie przestraszona, zdezorientowana lub po prostu rzuci się do ucieczki. Nasi kompani mają „świadomie” dostosowywać swój styl walki do aktualnej sytuacji i ogólnie stanowić znaczącą pomoc przy wykonywaniu zadań.
Jeżeli chodzi o grafikę, to na pewno zdajecie sobie sprawę, że będzie przepiękna, a co poza tym? W nowym Wiedźminie na pewno zawarty będzie cykl dnia i nocy oraz system dynamicznych zmian pogody zapewniający różne poziomy zachmurzenia, śnieżyce, burze i przeróżne rodzaje i formy deszczu, wliczając to nawet poranną mżawkę. Lokacje, które odwiedzimy podczas zabawy w Geralta będą się od siebie znacząco różniły – według zapewnień developerów nie będzie nawet dwóch podobnych do siebie pomieszczeń czy budynków. Ponadto wszelkie zmiany w poziomie detali mają być dostępne w menu oraz nie będą wymagały ponownego uruchomienia gry.
http://www.youtube.com/watch?v=Jz_i7vMsqnA
Źródło: forums.cdprojektred.com